Check-up

Check up Nedir?

Check up; genel ve kapsamlı sağlık taramasıdır.
Belirgin bir şikayeti olmasa da insanlarda gizliden gizliye oluşmaya başlayan rahatsızlıkların henüz erken aşamada iken saptanması amacı ile yapılan muayene ve tetkiklerdir. Amaç, hastalık ortaya çıkmadan önce gerekli önlemlerin alınmasıdır. Erken teşhis ve tedavi, hastalıkların ilerlemesini önlemede en önemli aşamadır.

Check up Neden Gereklidir?

Hiç önem vermediğiniz bir belirti (halsizlik, baş ağrısı) çok önemli bir hastalığın habercisi olabilir. Modern tıpta amaç, hastalık ortaya çıkmadan önce gerekli önlemler alarak kişinin sağlıklı kalmasını sağlamaktır. Çünkü hastalık ortaya çıktıktan sonra hem tedavisi çok pahalı olmakta hem de sağlık artık bir kez bozulmuş olmaktadır. İşte bu nedenle, hiç şikayetçi olmasanız da her insan belirli periyotlarla sağlık kontrolünden geçmelidir.İç organlarda bir takım bulguların saptanması ile kişinin öneri yoluyla, bazı yaşamsal alışkanlıklarını (sigara, alkol tüketimi, düzensiz ve sağlıksız beslenme…) değiştirmesi sağlanabilir. Böylece ileride oluşabilecek hastalıkların önüne geçilebildiği gibi, başlangıç aşamasındaki rahatsızlıkların da ilerlemesi engellenebilir. Bu tür hastalıkların arasında; gizli şeker, kolesterol, koroner kalp hastalıkları, alkol ve Hepatit-B’ ye bağlı karaciğer hastalığı, meme – rahim – kalın bağırsak gibi sık görülen bazı kanser türleri, kansızlık ve kemik erimesi sayılabilir.

Check up Yaptırmaya Gelirken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

✓ Son 24 saat içerisinde alkol vb. maddeler alınmamış olunmalıdır.
✓ Hamileyseniz veya şüpheniz varsa işlemlere başlamadan önce mutlaka bildirin.
✓ Daha önce yapılmış test ve tetkik sonuçlarınızı beraberinizde getirin.
✓ Randevu gününde ve saatinde mutlaka aç gelin. En az 8-10 saat aç olmanız gerekmektedir. (Sadece su içebilirisiniz.)
✓ Sıkça Sorulan Sorular

Check up kimlere yapılabilir?

2 ile 19 yaşları arasında mutlaka bir kere sağlık kontrolü yapılmalıdır. 20 yaşından sonrada periyodik olarak bütün bireylerin yılda 1 kez sağlık kontrolünden geçmesi önerilir. Ayrım yapılmaksızın check up herkese uygulanabilir.

Check up nasıl yapılır? Ne kadar sürer? Sonuçlar kaç günde çıkar?

Check up için sadece bir kaç saatinizi ayırmanız yeterlidir. Alınan kan örnekleriniz incelenip belirli test ve tetkikler sonrasında yapılan muayenelerle sonuçlarınızın değerlendirildiği bir check up sonucunda genel sağlık profiliniz belirlenir. Sonuçlarınız en erken 4 gün içerisinde çıkmaktadır.

Hangi hastalıklar check up ile erken teşhis edilebilir?

Yaşa göre tetkik programları değişmekle birlikte genel olarak kolesterol (kandaki yağ), şeker hastalığı (diyabet), hipertansiyon, kalp ve kapak hastalıkları, akciğer hastalıkları, böbrek hastalıkları, bulaşıcı hepatit virüsüne bağlı karaciğer hastalıkları, akciğer, kalın bağırsak, karaciğer, pankreas, mesane kanserleri ve erkeklerde prostat, kadınlarda meme, rahim ve rahim ağzı gibi kanserler, kemik erimesi ve bazı kan hastalıkları check up programları ile tespit edilebilir.

Kanser taramaları neleri kapsıyor?

Meme, akciğer, kalın bağırsak ve prostat ülkemizde en sık görülen kanser taramaları; meme kanseri toplumun sağlığı açısından ayrı bir öneme sahiptir. Kanserin ölüme neden olan hastalık türü olması erken teşhisinde yaşamsal önem taşıyor. Birçok kanser türünü erken teşhis sayesinde önlemek mümkün.
Sonuçları kim değerlendiriyor? Onun için ayrı bir ücret ödemem gerekli mi?
Sonuçlarınız uzman hekimlerimiz tarafından değerlendirilmektedir. Konsültasyon için ayrı bir ücret ödemeniz gerekmemektedir.

Check Up hangi sıklıkla yapılmalıdır?

Günümüzde herkesin en az yılda 1 kez check up yaptırılması öneriliyor