Genetik Test

Genetik Test Nedir?

Genetik Testler; genetik kodlarımızı öğrenmek ve bunlara uygun kişiselleştirilmiş çözümler sunmak amacıyla sizlere sunulmuştur. NG genetik testler ile sizlere; diyet, beslenme, atletik performans, mikrobesin ihtiyacı, stres ölçümü, mikrobiata gibi sağlıklı yaşam panelleri ile ileride sağlığınız için tehdit oluşturabilecek hastalık risklerini ve bunlardan korunma yöntemlerini içeren medikal analizler sunmaktadır.

Sizden tükürük gibi basit ve kolay bir yöntem ile DNA örneği alınarak laboratuar ortamında analizi yapılır. DNA analizlerinin yanı sıra ileri teknolojik biyolojik yöntemler kullanılarak Allerji ve Yenidoğan hastalıkları da filtrelenmekte ve çözümler sunulmaktadır.Genetik bilgilerinize ulaşırsanız, hastalık risklerine ait genlere sahip olsanız dahi, sağlıklı bir yaşam tarzıyla bu riskleri düşürebilir, güçlü ve zayıf yönlerinizi belirleyerek koruyucu bir yaşam tarzı oluşturabilirsiniz.

Neden Genetik Test Yaptırmalıyım?

Genetik Testler; en son teknoloji kullanılarak DNA’ nızı analiz eder. Elde edilen genetik veriler özel biyoinformatik yöntemler ve güçlü algoritmalarla raporlanır. Bu rapor; oldukça detaylı ve anlaşılabilir olup bilinçli ve kaliteli bir yaşam sürmeniz için kılavuz niteliği taşır.Önleyici, erken tanıya yardımcı ve kişiye özel tedavi seçenekleri sunan Genetik Raporunuz yalnızca siz ve hekiminiz ile paylaşılır. Kişiye özel hazırlanan raporların gizliliği NG tarafından Kişisel Verilerin Korunması Kanunu çerçevesinde koruma altına alınmaktadır.Örnek kabulü, hazırlık, ayrıştırma, analiz, raporlama gibi tüm süreçler işinin uzmanı kişilerce, kalite kontrol ve laboratuar standartlarına uygun olarak hazırlanmaktadır. Medikal altyapı, literatürler, yayınlar, kullanılan teknoloji ve bilim herkesin ulaşabileceği şeffaflıktadır.

Genetik Testler Bize Neyi Anlatır?

Yaşam boyu sadece 1 kere yapılan genetik bir analiz, kaliteli yaşamın kapılarını açmanıza yardımcı olur. Laboratuar ortamında değerlendirilen bilgilerle genetik profiliniz oluşturulur ve tamamen size özel önleyici ve tedavi edici programlar hazırlanır.

Genetik Test Sonucunuz;

• Önleyici bilgiler içerir
  • Erken teşhis te yol gösterir
  • Tedavi süreci için faydalı bilgiler sunar
  • Beslenme desteği verir.

Genetik testler bize nadir hastalıklardan, standart genetik testlere, yaygın hastalıklardan ilaç ve doz ayarlamasına, kilo kontrolü, sağlıklı beslenme ve spor yatkınlığına kadar her şeyi söyleyebilir. Bunların hepsi birbirinden ayrı alanlardır ve üç ana grup şeklinde sınıflandırılırlar. İlk olan hayat tarzı analizleridir ve Sağlıklı Yaşam Testleri başlığı altında toplanmıştır. Bu grup hastalıklardan çok vücut ağırlığının iyileştirilmesiyle alakalıdır. İkinci grup genel olarak önleyici ve teşhis koyma amacıyla kullanılan tıbbi analizlerdir ve Medikal Genetik Analizler olarak adlandırılmıştır. DNA Analizleri yanında biyolojik yöntemler de kullanılarak, kan ve idrar örnekleri çalışılıp, Allerjik Hastalıklar, Yenidoğan Hastalıkları, Anne Sütü Omega 3 Yeterliliği, Gıda İntoleransı, Mikrobesin Desteği, Mikrobiyata gibi paneller de test edilmektedir.

Beslenme & Genetik İlişkisi

Genel olarak insanların aklına sağlıklı bir diyet denilince sık yemek ve az karbonhidratlı besin tüketmek gelmektedir. Ancak, maalesef sağlıklı bir diyet bu kadar basit değildir. Her birey eşsiz bir bütündür ve farklı genetik varyasyonlara sahiptir. Dolayısıyla; bu genel beslenme önerilerinin kombinasyonlarının her bünyede farklı etki göstereceği anlaşılmaktadır. Bu nedenle her kişiye uyabilecek genel bir öneri oldukça zordur. Beslenme genetiğinin söz verdiği gelişim bu genel öneriyi verebilmek, genlerinizi inceleyerek genetik varyasyon ve risklerinizi belirlemektir. Genetik olarak güçlü ve zayıf yönlerinizi tespit ederseniz hayatınızın kalanında karşınıza çıkabilecek riskleri azaltabilir ve sağlığınızı güvence altına alabilirsiniz.

Nutrigenetik: Gen Analizi Nasıl Beslenme Tavsiyesi Verebilir

Analiz edilen polimorfizmler, vücudunuzun bazı besin maddelerine nasıl tepki vereceğini ve vücudunuzun hangi besinleri düzgün metabolize edebildiğini belirler. Beslenmemiz sağlığımız için belirleyici bir rol oynadığından, gen analizinizi değerlendirerek, genetik zayıflıklarınızı azaltacak uygun bir beslenme planı oluşturabiliriz.
Nutrigenetik adı verilen bu tıp alanı, sağlığımızı etkileyen genetik verilerimize göre diyetimizi nasıl ayarlayabileceğimizi araştırır. Genetik verilerinizde zayıflık tespit edildiğinde beslenme planınız sizin için sağlıksız olan hiçbir yiyeceği içermeyecek şekilde düzenlenir. Beslenme analiziniz yapılırken 50’ nin üzerinde genetik varyasyon incelenir ve elde edilen verilerle belirli bir besinin veya gıda bileşeninin tüketiminiz için sağlıklı olup olmadığına karar verilir. Örneğin; eğer bir besin, bir hastalık için faydalı başka bir hastalık için zararlıysa, karar verilirken iki hastalığın da gelişme riski göz önünde bulundurularak beslenme planınız organize edilir.

Genetik Risk

Genetik risk stabil ve değişmezdir. Kalıtsal olarak aktarılır ve sonrasında da aynı kalmaya devam eder. Ancak bazı genetik yatkınlıkların hastalığa dönüşebilmesi için çevresel faktörlere maruz kalması gerekir. Çevresel faktörlerin başında da beslenme gelmektedir. Var olan genetik risklerinizin yaşam tarzı ve beslenme düzenlemeleri ile siz de hastalığa yol açmasının önüne geçebilirsiniz. Bu nedenle hastalık riskinizin artma ve azalması ihtimali bulunmaktadır.
Bir hastalığın ortaya çıkma olasılığı labaratuvar ortamında ölçülemez. Çünkü hastalık riski olan bireylerin yaşam koşullarını bilmek imkansızdır. Önleyici genetik analizin hedefi hastalığın ortaya çıkma olasılığını ortaya koymak değil, hayat tarzının değişimi ve çevresel etkilere karşı korunarak yüksek genetik bir risk ile bile hastalığa yakalanmayı engelleyebilmeyi sağlamaktır. Genlerinizdeki değişmez riskin araştırılmasının sebebi de budur. Bunun sayesinde önleyici genetik hayat tarzı değişimi ile hastalıktan korunmanız için yol gösterebilir.

Beslenme genetiği programı her kişi için incelenen genler aynı olmasına rağmen herkes için farklıdır. Tıbbi bilgiler konusunda size özgü sonuçları yorumlayacak bir doktor olmadan bilgi vermenin sağlıklı olduğunu düşünmediğimizden, doktorunuza bağlı olarak kişiye özel programlar oluşturulması gerekmektedir.